niedziela, 21 sierpnia 2011

Interact

Zimy niestety ciąg dalszy. Nie żebym miała coś przeciwko temu, ale tu jest 10 stopni na zewnątrz, co po krótkiej kalkulacji daje nam 10 stopni w mieszkaniu....Czyli można zamarznąć... Nawet w Polsce nie spałam pod dwoma kołdrami, narzutą i dwoma kocami:)

Miałam dzisiaj iść na wodospady, ale ze względu na pogodę to wątpię, czy gdzieś wyjdziemy.

Wczoraj byłam na spotkaniu Interactu. Podoba mi się to, tylko czekam na magiczny moment, kiedy w końcu zrozumiem cokolwiek. Chociaż jakoś się ostatnio dogadałam z dziewczyną, która nie mówi po angielsku, więc nie jest tak źle. Poznałam kilka osób z Niemiec, nie do końca zrozumiałam, co oni tu robią, ale jedna dziewczyna też jest chyba na wymianie, tylko w mieście obok. Na koniec jakaś dziewczyna miała  urodziny to złożyliśmy jej życzenia i zaśpiewaliśmy sto lat, wszyscy klaskali podczas śpiewania, jakaś tutejsza tradycja:)

W piątek miałam iść z dziewczynami z klasy do kina na Harrego Pottera, ale ostatecznie wylądowałyśmy na kręglach. Muszę się pochwalić, że mimo mojego debiutu w tym sporcie już za pierwszym razem udało mi się zbić 7 kręgli;) Poza tym jestem zafascynowana ich sokami. Jeśli w restauracji zamówisz jakiś sok to jest on wyciskany ze świeżych owoców. A i pizza jaką nam zaserwowali była podzielona na wiele małych kawałeczków, co likwidowało odwieczny problem: kto zje ostatni kawałek:)

Po pierwszym  tygodniu szkoły stwierdzam, że mam bardzo miłą klasę i szkoda tylko, że na przeszkodzie stoi mój ograniczony angielski, ale liczę na to, że szybko nauczę się portugalskiego. Hehe, a ostatnio odbyłam swoją pierwszą rozmowę w obcym języku to był dopiero wyczyn, ale ostatecznie się dogadałyśmy. Opanowałam nawet wysyłanie SMSów po angielsku, także nie jest źle. Jutro wyruszam do szkoły i zastanawiam się, czy każą mi pisać testy na poszczególnych przedmiotach. Liczę na to,że nie, bo jedyną odpowiedzią jaką udzielę prawidłowo będzie zapewne moje imię i nazwisko.

Apropo nazwiska, nie podejrzewałam Brazylijczyków o to, że będą mieć taką trudność z wypowiedzeniem go:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz